Wednesday, November 28, 2012

KARiSMA 2012

Hello geng , long time no see ! Just nak share my experience at KARiSMA this year . Oh yea , for your information , KARiSMA is stands for Karnival Sukan Mahasiswa UiTM Malaysia . For detail , atlet2 dari kampus masing2 berlawan lah dalam sukan masing2 . For this year , Shah Alam tuan rumah and event ni start on 16-22 November baru2 ni . Aku wakil kampus aku UiTM Melaka and aku main futsal hehe . Sebelum pergi Shah Alam , kena balik Melaka dulu training and preparation before lawan . Masa kejohanan berlangsung , kami semua ditempatkan di UiTM kampus Puncak Alam . You know what ? haha aku actually 1st time pergi sana . Kampus dia dalam gila ! tapi cantik gila ! Sebab baru kan . Kolej dia bukan macam kat Lendu , dia apartment tapi 1 rumah ada 4 bilik for two person . Aku duduk sebilik dengan Wasap and adiknya Whatsdown sebab kitaorang tak smoke plus jersey kitaorang 7 8 9 ! haha . 1st game lawan UiTM Kedah menang 3-0 . Aku tak score tapi dapat kad kuning sebab melakukan kekasaran haha . 2nd game lawan UiTM N.Sembilan , menang jugak tapi menang besar 10-0 haha ! Aku score 1 je which is goal ke 8 and aku celebrate ala ala Welbeck taw ? HAHA . 3rd game lawan INTEC menang 5-1 and aku score 1 jugak . Quater Final lawan UiTM Pahang . Perlawanan paling beremosi bagi aku sebab lawan kawan2 and negeri aku sendiri . Alhamdulillah menang 4-2 , tapi aku tak score pun . Esoknya Semi Final lawan Kolej Bersekutu , and kami mara ke Final lepas menang bergaya 5-0 . Aku tak score malahan siap injured and tak dapat main Final :((((( For Final lawan UiTM Shah Alam , and kami kalah 0-3 . So kami hanya berpuas hati dengan title naib johan . Gagal mempertahankan kejuaraan di KARiSMA Johor tahun lalu . Banyak pengalaman aku dapat memandangkan ni 1st time aku main tournament besar macam ni haa .  Tahun depan KARiSMA akan diadakan di Terengganu pulak . See you Terengganu 2013 !



Bilik kat UiTM Puncak Alam


Antara pakaian yang dibekalkan kepada semua atlet UiTM Melaka


Me masa Majlis Penyerahan Bendera Kontijen


Injured :(


UiTM Melaka Futsal Team 2012


Just bring silver medal back home !

No comments:

Post a Comment