Sunday, May 22, 2011

Not So Happy Birthday Aswad !

18/5/2011 - area jam 3 ptg akak aku kejot aku bgun tidur . dia ckp siap2 cpt . nk balik kedah tgk nenek sakit . aku tekejot kot sbb menda mengejut . ralat tu ade la sikit . sbb smalam aku da plan dgn kwn2 nk reunion and clebrate birthday aku kat TC esok . lama aku tggu birthday aku . tbe2 jd mcm ni . takpe lah . nk buat mcm mana . kita plan , Allah yg tentukan . so aku pon siap2 la nk balik kg . packing2 while tggu parents pulang dr office . My dad share partner ade offer suh bawak kreta dia . sbb kreta waja kiteorg x elok sgt lately . bnyk hal . dia suggest bwak kreta dia . sbb kiteorg gerak mlm . takut jd ape2 hal susah plak rosak tgh jalan . so dia bg bawak BMW 5 Series dia . my dad tanak ! my dad ckp BMW lebih kurang je waja . bek bwak waja je . then dia kata if mcm tu bwak la Toyata Vellfire dia . lebih slesa utk jln jauh . my dad pon agree dgn berat hati . korang faham la if bwak kereta org camne kan . if jd ape2 kn susah . ptg tu area 5 aku ikot la my dad pergi amek kreta tu . wah , mega sgt kretanya ! kereta baru kua sbulan .lpas maghrib kiteorg gerak balik kedah . mmg selesa gila lah kreta ni . baru masuk sempadan terengganu , ade tgk motor xcident langgar lembu . sian motor tu . hancur trus kot . dah la jln gelap . xde org tlg . nk stop tlg pon xleh sbb da lmbat . nenek tgh kritikal kat hospital . area 11 benti mkn jap kat setiu,terengganu . sedap sgt ! biasa if kitorg cari kdai mkn . slalu dpt yg x sdap n mahal . yg ni sedang molek org kate . hmm . then my dad nk isi minyak jap . pdahal minyak ade lg . tp dia kata isi jela siap2 . nanti xyah benti dah . msa kat kdai mkn tu fmily da wish happy birthday kat aku . happy jap rase .aku ni tgh smangat tggu jam 12 . da masuk birthday aku . mmg bnyk la msg2 masuk kan . tibe2 masuk area Machang , Kelantan kan , jalan berkabus gila ! dgn ulat terbang yg slalu dkat lampu tu pon bnyk . my dad drive slowly lah . dlm area 12.20 mcm tu ade msg masuk . aku bru unlocked keypad . tbe2 DOOOOMMM ! aku tman my dad drive . sbb ade msg masuk aku bce la . 1 saat je tgk phone trus DOOOMMM ! tekejot tayah cite la . 1 family tjage dr tidur . aku pusing blakang , tgk 1 binatang tercampak ke lorong sebelah . then ade 1 kereta Viva pulak hentam binatang tu . terbang la sial kereta Viva tu kejap . nasib landing elok . Enjin brasap . my dad stop car . kiteorg kua la tgk kereta . OHMYYYYY ! lemah jantung tgk . HOLY SHIT ! teruk gila sial !  waktu langgar binatang tu bunyi takde la kuat sgt . mcm lggar lubang yg dalam je . skali kua tgk , perghh ! mmg kreta tu x bepeluang nk bjalan dah . mcm mana kiteorg nk balik kg ni ? nenek da la tgh tenat . jalan gelap kot . kereta Viva tu tesadai blah sana . then my dad call his share partner to tell the truth . my dad crying . he said ' Hamka , aku mntak maaf . aku tak sngaje . takde rezki , Ka . aku xcident ' . pergh ! aku dgr bapak lah sedih . aku taleh byangkan tmpt aku dkat tmpt my dad . mesti rsa besalah gila kan ? fmily aku pon bkn la kaya . manalah ayah aku nk cri cash nk byar semua tu . ingat murah ke ? haiyoo . tak pepasal air mata aku pon menitis . then ade 1 pacik ni stop . dia bwak ayah aku pegi balai buat report . aku duk la berlima dgn mama n adik2 tepi jln . sedih wo ! aku pegi la usha kreta Viva tu . tak teruk sgt . just bumper tecabut and taleh jalan sbb tangki air bocor . msg2 happy birthday dah takde mkna waktu tu bg aku . aku x reply lnsung . Binatang/Lembu yg dilanggar tu tersadai bangkai dia tepi jalan .lpas da siap buat repot , nk tggu Kren yg tarik kereta tu plak smpai . dlm 2.30am smpai . dah settle2 , diaorg tarik la keta tu ke KL . sbb main Toyota dkat KL . now kiteorg stuck , tak tahu nak balik kedah naik apa .if sewa kreta , my dad x boleh drive . masih trauma . aku nk drive dia x bg . nasib la pacik yg stop td tu offer diri nk anta kami semua ke kg . aku x fikir ade org sggup berbuat demikian . thanks God ! duk la behimpit dlm kreta Volvo lama pacik tu . plan nak balik selesa , tpakse jgak behimpit . menda nk jadi kan nk buat mcm mana . aku taleh trima doe dgn semua ni . aku redha . cuma macam , asal jd msa ni ? b4 btolak my dad ade ajak ikot highway KL . tp mama bantah . mama kata ikot jalan biasa lah . jalan pantai . spanjang aku idop , mmg kiteorg balik ikot jln pntai . tak sngke jd mcm ni . nyesal x ikot ckp my dad.area 9 pagi 19/5/2011 kiteorg smpai kg . alhamdulillah slamat smpai . pegi tgk nenek , dah teruk da . doc ckp ade risiko utk jantung stop tiba2 . sian tgk nenek . just mampu berdoa lah .after 3 hari 2 mlm kat sana , kami tpakse balik . parents nk keje adik2 nk skolah . smlm last la tgk nenek . mama ckp , if aku da balik melaka nanti . jd ape2 kat nenek , aku tak boleh balik tgk . sbb aku jauh . and bahye balik sorg2 . kira smlm last kot aku jmpa . hmm . mntak2 sehat . boleh jmpa msa raya . beli la tiket bus utk 1 fmily ke kuantan . malang lagi menimpa . kena tipu ! tiket ptot rm50 . tp beli rm60 . yg pkerja tu da kna tangkap n buang . my dad claim , org tu ckp taleh buat ape la . even rm10 sorang , 6 org da rm60 kan ? x ksah la . pastu kata bus kul 9.30 mlm . last skali pkul 11 mlm baru ada . FU** ! asal malang sgt doe ? aku cuak actually naik bus ni . bus kan slalu xcident lg2 area genting sempah . area 4 pg lalu ctuh . jalan bapak la bekabus sial . trauma aku ! nasib xde ape2 . area 8 pagi aku smpai rmah . alhamdulillah . rse cpt je mse blalu . til now aku still x caye doe . sbb 1 hal , fmily aku menderita 3 hari . duit kua mcm air tayah cite la . byar Kren lagi , byar kereta , byar pacik yg anta , tiket bus . hmm . sian my parents . ade hikmah kot menda jadi . kun faya kun . if Allah kata menda tu jadi , ia ttp akan jadi . kiteorg redha . pasni x ikot da kot jln pantai . myb ikot KL . biar la tol beribu pon . yeah , pengalaman x dpt dilupakan . kena masa birthday aku plak tu . xde mkne lnsung birthday aku . sorry guys if x layan wish korang . aku harap korg faham . free call burned mcm tu je . x enjoy lnsung birthday. nak xnk , aku kna pecaye menda ni dah jd . now aku tgh bersiap-siap utk tggu result final . harap2 okay sbb aku xnk tgk prents aku unhappy . tlg aku ya Allah . hmm . dats all for now . drive carefully .


Toyota Vellfire yg dinaiki slepas berlanggar dgn lembu . teruk kan ? bunyi sumpah mcm lnggar lubang je . tp bila kua , pergh ! i just cant imagine if aku 1 fmily balik naik waja . maut rase -.-



ni lembu tu . selepas di langgar , di gilis oleh viva . mati dkat ctuh jgak . sian dia . nk buat mcm mana -.-



ni Viva tu . dlm kereta ni ade baby taw . nasib semua okay .


serious aku still x caye . takpelah , yg penting semua slamat . korang if travel mlm2 , hati2 okay . menda tak diduga if nk jd jap je . 1 saat je . sedih plak tringat adik aku yg kecik tnya my dad . 'bila boleh baik kreta besar tu lg ? x puas lagi . kjap je naik ' . takde rezki dik . assalamualaikum .


3 comments:

  1. sadis, tragis. sabar eh aswad? ada hikmah weh.

    ReplyDelete
  2. sabar ye . mybe betul ada hikmah disebalik kejadian ney :)

    ReplyDelete