Friday, March 4, 2011

Cerita Cintaku - Episod 1


nama nor aimi nabilla zaimi ni sudah sgt sebati dgn hidupku . dan hmpir semua kwn2 aku tahu siapa dia bagi aku . aku pun tak sngka smpai begini skali kami selepas perkenalan kami pd januari 2009 lalu . pd 2 tahun yg lalu , hidupku penuh dgn ketidakseriusan . semua bagi aku adalah main2 . study ke perasaan org ke ape ke semua main bg aku . smpai la 1 mlm ni aku online myspace,aku terbuka page seorg awek comel yg bernama memei doll . tnpa berfikir panjang aku terus add dia utk mnambah koleksi kwn prempuan ku. kebetulan pd masa tu dia online dan approve aku . aku trus komen dia dan mula berkenalan dgn nya . wah , rupanya dia tinggal tidak jauh dgn aku . stelah hampir 9 10 kali berbalas komen,ku dpt tahu bahawa dia ni sepupu classmate aku . dan sbb aku ni classmate spupu dia la dia mlayan aku . jika tak , mmg dia tak layan  la.org nya manis rupa parasnya,sopan budi bicaranya.sebelum offline,aku tggal kan no fon aku kat dia dan berharap dia text aku . tp syg , aku hanya berharap . dia tak text aku pun . ape lah dia ni kn ? tiba2 ptg esok aku dpt 1 msg . msg tu dtg nya dr dia . happy nye aku tak terkata.aku tak pnah rasa happy mcm ni . hatiku seolah olah bunga yg sedar mekar di taman.maybe aku suka dia kot.yeah,aku pcaya pd cinta pndg pertama.aku trus nekad utk mendapatkn dia.kami msg tiap2 mlm smpai lewat pagi.tiba2 smggu slepas perkenalan,aku ditimpa musibah.aku kmalangan jalanraya ketika pulang dr skolah.aku koma dan lupa ingatan seketika.alhamdulillah aku pulih seperti sediakala.disebabkan kurang sehat,aku tidak menghubungi dia utk smggu.aku fikirkan aku gagal dl usahaku utk mndapatkan dia.arghh aku tangkis semua gguan tu.aku ttap nk dptkan dia.aku suka dia.kami text la sperti biasa smula.tiap2 saat aku tggu msg dia punya la excited aku kat dia kan ?1 hari tu,aku keluar bandar dgn kwn2 aku.dan aku dpt tahu dia pun kluar dgn kezen dia iaitu classmate aku tu.aku ajak la dia jmpa tp aku maluuuuu!yela,aku tak handsome pun.masa tu dia kat kdai buku popular,aku lak kat parkson bawah,megamall.masih sgar dlm ingatan aku.dia berpakaian sweater hitam bintik2 pink tak silap.jeans dan sportshoes.rmbutnya sgttt pnjang ! comelnya dia tak terkata masa itu.disebabkan kemaluan yg mlampaui batas mnusia,kami hnya berpandangan dr jauh.pabila ke rumah,mama bercakap tentang tusyen kepadaku.arghh aku sgt malas hendak pergi.mama kata dah isi name aku kat 1 pusat tusyen yg agak terkenal di kuantan.aku sgt berat hat ink pergi kerana aku takde geng.diatas permintaan mama,aku turut.bagai bulan jatuh ke riba,aku jumpa budak comel idaman aku ni ditusyen tu.ya Allah happynya aku tak terkata.dari benci ke tusyen,jadi suka gila vavy!tiap2 malam aku beli air n coklat untuk dia minum n makan.aku tataw kenapa aku berkelakuan sedemikian.pd mlm nya,kami msg sperti biasa.prasaan suka aku kat dia semakin memuncak dan aku tersgt la ingin melamar dia,tp aku malu sbb aku tak nmpk pun dia ni suka kat aku or tak.sehingga la mlm 14.3.09,aku meluahkan semua isi hatiku padanya dan melamar dia dgn harapan dia menerima lamaran ku skaligus menjadi pasangan kekasih.namun ku kecewa kerana msg lamaran ku itu tidak berbalas.aku merasakan dia tak menerima lamaran aku.aku malu dan tekad tidak mahu menghubunginya lagi.aku tggu jawapan dr nya smpai aku tertidur.esok nya aku bgun ada 1 msg.beria aku bukak dgn kdaan hati yg sgt berdebar.guess what ?yeah msg tu dr dia.dia ckp sory smalam tertidur.boleh ke tgh feeling2 mntak couple,dia pergi tidur ? klaka tol dia ni.aku happy sgt bila dia kata dia stuju dan menerima aku sbagai kekasih.msg2 tu aku simpan lagi smpai today kot.bape tahun da ? 2 tahun brotha ! :) dia sgt special utk aku.aku pun tataw knp.b4 this aku x pnah addicted kat pmpuan smpai  mcm ni skali.btw,dia ni 1st time couple dan dia agak kekok la dlm bcinta ni.yeah,seriously dia budak yg sgt baik ! sopan budi bicaranya dan tratur tingkah lakunya.mybe sbb tu kot aku terpaku dan cair dkat dia.

 ni antara gmbar2 dia yg terawal yg berada dlm koleksi peribadi aku . aku curi hehe

No comments:

Post a Comment