Saturday, March 5, 2011

Cerita Cintaku - Episod 2


Aku tak ingat bila kali pertama kiteorg dating.tp yg aku ingat,bila date wajib mkn mcd.dia dgn aku hantu mcd haha.kdang2 dia blanja,kdg2 aku.tgk la sape tgh masyuk kan.tp dia tak pnah berkira dgn aku.x mcm pompuan lain la.sikit2 nk laki je blanja.yeah,dia sgt tahu malu.aku sgt sukakan sikap dia.even apa dia pakai masa date,dia tetap kelihatan cantik dan aku akan slalu bg taw dia yg dia cantik.matanya yg bulat,hidung yg mancung,tahi lalat yg mnambahkan lagi seri di mukanya.aku sgt bersyukur dgn tuhan kerana menemukan aku dgn dia.aku tak pnah sebegini dgn pompuan lain sblum ini.hari demi hari berlalu sperti biasa.kami jarang berjumpa kerana dia susah nk dpt kebenaran utk keluar.kami hnya jmpa kejap2 ditusyen.masih segar dlm ingatan aku pabila ari jadi ku bertarikh 19.05. dia dtg ke tusyen dgn membawa sebuah bear yg agak besar size nya dan memberikan padaku.aku sgt teharu pd waktu tu.aku tahu bahwa dia juga syg padaku.smentara menunggu birthday dia yg bakal menjelma pada  04.07 , aku puas fikir apa yg hendak aku berikan pada dia.aku ni bukanlah berduit sgt.aku terfikir utk membuat suprise birthday utk dia.aku kumpul duit blanja skola yg diberikan oleh mama utk menjalankan planning aku ni td.aku beli satu kad hari jadi yg sgt besar size nya.lg besar dr dia hehe.then aku beli spasang tshirt couple dan aku bungkuskan 1 utk dia.untuk menjayakan plan ini,aku tlah berpakat dgn 2 org kwn baik dia iaitu cik nanie dan cik kyra.mereka bersetuju utk membuat suprise party utk org yg paling ku cintai ini.04/07 itu jatuh pd hari sabtu dan aku kata padanya maaf tidak boleh menyambut birthday dia kerana terpaksa follow family menghantar kakak ku pulang ke kampus nya di Melaka.cik nanie dan kyra ini ajak dia sambut birthday di pantai teluk chempedak atau lebih dikenali dgn nama TC for short.pntai ni famous lah jugak.so,dia meraikan lah bertiga.aku smpai awal kat TC tu.aku nyorok di blakang batu.pntai tu bnyk batu besar2 hehe.cik nanie and kyra ni da siap tggu dah.dah siap bentang tikar and barang2 dah.then tibalah si birthday girl ni dan mereka pergi ke tmpt yg tlah siap sedia.tanpa disedari aku dtg scara perlahan dr blakang smbil membawa kek yg ku beli smasa dlm pjalanan ke TC dan lalu menjerit HAPPY BIRTHDAY ! dan terus menyanyikan lagu happy birthday bsama 2 org kwn baiknya itu.dia agak terkejut sbb aku kata aku ke Melaka bersama fmily.hehe.aku nmpak wajah cerianya terukir disebalik senyuman nya yg manis itu.sumpah aku happy sgt dpt buat dia tersenyum.slepas dia potong kek,aku suapkan ke dalam mulutnya dan aku bagi kad dan baju yg ku beli utknya.then kami berpicnic lah brempat.bnyk jugak la gmbar diambil sbagai tnda knangan.slepas pulang dgn hati yg sgt gembira tidak terkata,pada mlm nya aku dpt tahu dia dimarahi oleh kedua ibu bapanya.mengapa ya ?rupanya ada 1 gmbar dimana aku menyuapkan dia sepotong kek diketuahui oleh parentsnya.ini semua angkara adik lelaki dia yg slalu menjadi kaki repot.aku rse sgt bsalah sbb dia kena marah.sjak dr haritu,pluangnya utk kluar smakin tipis.


 ni kawan dia 2 org yg banyak membantu aku menjayakan majlis hari jadi dia . KYRA n NANIE :)
ni hadiah yg aku bg kat dia . our 1st couple tshirt.buruk kn ? :)

1 comment: